PayPal: otvaranje naloga Step-by-Step

paypal_logoU prethodnom blog postu vezanom za PayPal sam najavio mogućnost primanja uplata u BiH na PayPal nalog ali sam i opisao dio procesa otvaranja naloga i vezivanja za platnu karticu. Kako je kupovina putem PayPal naloga postala veoma aktuelna i kod nas, ovom prilikom bih želio pomoći svima koji žele da registruju nalog na PayPal i da vežu platnu karticu (VISA, Mastercard) za nalog kako bi bilo moguće ostvariti kupovinu ali i primiti novac na nalog.

Cjelokupan proces, da bi se mogao u potpunosti koristiti PayPal nalog, se sastoji iz više koraka:

  • Otvaranje PayPal naloga i vezivanje naloga za platnu karticu
  • Verifikacija naloga
  • Aktiviranje primanja novca
  • Slanje novca na drugi PayPal nalog

Otvaranje PayPal naloga i vezivanje naloga za platnu karticu

PayPal nalog je moguće otvoriti kao fizičko lice ili kao kompanija (firma). Prilikom unosa potrebnih podataka za fizičko lice, pored ličnih podataka moguće je odmah vezati nalog za jednu od platnih kartica VISA, Mastercard ili AMEX ali je to moguće učiniti i kasnije, nakon kreiranja naloga. Prilikom vezivanja naloga za platnu karticu, potrebno je unijeti vrstu platne kartice, broj kartice, datum isteka i siguronosni 3-cifreni broj sa poleđine kartice.

image

Nakon vezivanja naloga za platnu karticu, PayPal inicira novčanu transakciju kojom se vrši skidanje novca ($1.95 USD) sa računa za koji je vezana kartica kako bi se uspješno završio proces verifikacije registracije kartice.

Verifikacija naloga

Nakon registracije platne kartice status računa je neverifikovan (Unverified).

GetVerified1

Da bi potvrdili PayPal nalog potrebno je da odradimo verifikaciju naloga klikom na link Get verified. Potrebno je odabrati opciju vezivanja za debitnu ili kreditnu karticu:

GetVerified2

U toku procesa registracije je moguće promijeniti karticu čiji nalog se verifikuje ili promijeniti adresu:

GetVerified3

PayPal obavještava korisnika da će biti izvršena transakcija skidanja 1.95 USD sa računa kako bi se tom transakcijom potvrdila vjerodostojnost korisnika koji verifikuje PayPal nalog.

U transakciji, koja stiže za par minuta i kojom se vrši skidanje novca, se nalazi verifikacioni kod koji je potrebno unijeti na sajtu PayPal. Verifikacioni kod ćete saznati od vaše banke tako što treba da se javiteu odjeljenje koje se bavi platnim karticama (obično se na poleđini kartice nalazi kontakt telefon call centra koji vam može dati informaciju o kodu koji je potreban kako bi se izvršila verifikacija naloga):

  GetVerified6

Dobijanjem koda potrebno je sa početne strane odabrati link Confirm my debit or credit card i unijeti 4-cifreni broj te odradite Confirm Card:

 GetVerified7

Time je završen proces registracije platne kartice za PayPal nalog. Nakon par dana skinuta sredstva PayPal vraća preko nove transakcije.

Aktiviranje primanja novca

Ukoliko bi željeli da nekome pošaljete novac na PayPal nalog a druga strana, kome šaljete novac nema aktiviranu uslugu primanja novca, dočekala bi vas sledeća poruka:

ReceivingMoney0

Da bi aktivirali uslugu da i sami možete da primite novac, ili od nekoga kome ste prodali neku uslugu/proizvod ili od nekoga ko samo želi da vam pošalje novac, potrebno je da odradite sledeće korake:

Klikom na uslugu Send Money dobijate poruku da niste aktivirali uslugu primanja novca (not permitted to receive funds). Odaberite link set up your account:

ReceivingMoney1

Potom Use My Visa Card:

ReceivingMoney2

Aktivacija važi za karticu za koju ste vezali PayPal nalog ali je moguće vezati primanje novca i na drugu karticu sa Link a new card. Klik na Continue:

ReceivingMoney3

Na kraju procesa aktivacije dobijate informaciju  da možete primati novac ali da će dobijena sredstva biti prebačena na vaš račun nakon 30 dana.

ReceivingMoney4

Slanje novca na drugi PayPal nalog

Slanje novca je moguće odraditi poznavajući samo email onoga kome šaljete novac. Da bi druga strana primila novac, potrebno je da ima aktiviranu uslugu primanja novca, što smo objasnili u prethodnoj sekciji. Unosom emaila, iznosa, valute i razloga slanja novca vršimo slanje novca:

SendMoney1

Prije konačnog slanja, potrebno je potvrditi unesene podatke pri čemu je moguće definisati ko snosi troškove slanja novca (check box: I will pay the fees-ukoliko želite da vi snosite troškove slanja novca).

SendMoney2

Na kraju dolazi potvrda o slanju novca na određeni mail, pri čemu dobijate i putem maila potvrdu o obavljenoj novčanoj transakciji.

SendMoney3

Troškovi slanja novca su:

Fee1

što za naš konkretni slučaj iznosi 5 USD x 3,4% + 0,30 USD = 0,47 USD

Prikazanim redoslijedom akcija smo završili proces verifikacije naloga čime smo ostvarili mogućnost korišćenja PayPal naloga kako za plaćanje tako i za primanje novca.

Blog Post: PayPal primanje novca u BiH na mom blogu možete pogledati ovdje.

About Spaso Lazarevic

Spaso Lazarevic is Senior Software Developer working with Microsoft technologies. Leader of .NET User Group Bijeljina, speaker at Microsoft events, writter and blogger. Microsoft MVP for Visual C#.
This entry was posted in Payment and tagged . Bookmark the permalink.

29 Responses to PayPal: otvaranje naloga Step-by-Step

  1. zoran says:

    Poz interesu je me nakoji nacin se podesava tj sta treba da se uradi kad zelim da prebacim novac sa paypala odma da ne cekam mjecec dana da mi oni automatski to odrade

  2. David says:

    Probao sam da šaljem novac i kaže mi ” You must add funds to your PayPal account before sending more money.” e sad kako da dodam novac na PayPal račun ???

  3. zoran says:

    Poz interesuje me koliko treba vremena ili dana da novac koji se prebacio sa paypala pojavi na mom bankovnom racunu

  4. Vesna says:

    Pozdrav. Dobila sam debitnu karticu od banke, i sad želim uplatiliti određeni iznos na nju, ali iz druge banke, pošto mi je daleko ona koja mi je izdala karticu. Traže mi transakcioni broj. Kako se taj broj može dobiti? Hvala unaprijed.

    • Sve su ovo sinonimi: Transakcioni broj = Transakcioni račun = Račun = Partija
      To je 16-cifreni broj koj ste dobili prilikom dobijanja platne kartice. Platna kartica je vezana za taj račun koji se od vas traži. Ukoliko znate bilo čiji račun u okviru jedne zemlje, možete nekome uplatiti novac.
      Pozdrav

  5. Masinac says:

    Pozdrav,
    Da li se svakog 1. u mjesecu vrsi prebacivanje novca bez provizije sa paypal naloga na racun kartice, ili moram cekati 30 dana od dana slanja novca..? (npr. novac poslan 30.03 ja podignem na racunu 01.04 da li je to moguce..?) I da li je ovo najisplativiji nacin slanja novca iz Amerike, ako NE, mozete li mi navesti koji jeste..? Hvala lijepo na odg.. pozzz

    • Ako vam je to prvo primanje novca, skoro da sam 100% da ne možete primiti za 01.04. tj. odmah nakon isteka tog mjeseca nego morate čekati naredni mjesec. Ako vam nije prvi put, onda bi čak možd i mogli i primiti, sve zavisi kada je njima kraj dana, vremenska zona i slično.
      Hm, najisplativiji način, ne znam. Pretpostavljam da jeste ali s obzirom na čekanje, možda nije zgodan svaki put, plus postoje ograničenja u iznosu za slanje.

      Pozdrav

  6. Ceca says:

    Zdravo,
    Narucila sam proizvod sa Ebay-a, stigao mi je mail da je sve OK, ali mi nije prikazana transakcija na Paypal-u, pa me zanima u cemu je problem?
    Hvala unaprijed

  7. Rade says:

    Imam dinarski racun i Viza elektron karticu kod NLB banke /Srbija/ da li me je potreban devizni racun za PayPal nalog iz Srbije. Hvala.

    • Ne, nije potreban nikakav dodatni račun. Ukoliko vežete vaš PayPal nalog za VISA karticu, onda je nebitno za koji će račun ta kartica biti vezana (obično je to domaća valuta). Sve što plaćate (a trenutno je samo to moguće za Srbiju) će biti automatski skidano sa vašeg računa za koji je vezana vaša platna kartica. Nemojte gledati stanje vašeg PayPal naloga prilikom kupovine nego stanje vašeg računa jer je to mjesto gdje su promjene automatski vidljive (sva kupovina funkcioniše tako da se pita stanje vašeg računa a ne stanje balansa PayPal naloga) a sa druge strane vaš račun je zaštićen jer prodavac samo vidi vaš PayPal nalog.
      Sve u svemu srećna kupovina na Ebay i korišćenje PayPal naloga.

  8. Bozo says:

    Pozz,

    Prvo da pohvalim da je odlican blog, svaka cast na ulozenom trudu i vremenu.

    Moje pitanje je slijedece:

    Otvorio sam PayPal , dakle vezao za Visu Electron karticu, otisao na get verfied, skinuli su mi 1,95 US odnosno 2,95 km na mom racunu.Kada sam otisao da uzmem izvod transakcija, na izvodu nije bilo 2,95 km sto su skinuli za verifikaciju, kada sam pitao zasto nema, gospodja koja radi mi je rekla da je tacno da je taj novac rezervisan za neku transakciju ali da jos nije izvrsena cijela transakcija. Kada sam pitao pa koliko cu cekate da se izvrsi cijela transakcija ona je rekla da zaista ne zna..

    Moje pitanje je da li ja moram cekati mjesec dana verifikaciju naloga? Odnosno da se izvrsi transakcija pa da onda uzmem izvod ili mogu na neki drugi nacin nabaviti kod za verifikaciju?

    Srdacan pozdrav

    • Hala Božo na pohvalama

      Kod za verifikaciju MORATE dobiti od odjeljenja za platne kartice koje imaju pristup online autorizacijama. U okviru transakcije koju je inicirao PayPal se vidi taj podatak u opisu (polje Card Acceptor Name). Dakle, nemojte gledati izvod, ne znam kada će se pojaviti na izvodu, moraju vam dati taj podatak. To je uobičajena procedura (kontakt telefon bi trebalo da se nalazi na poleđini platne kartice).

      Pozdra

      • Darko says:

        Spaso, mislim da griješiš. Ja sam kupio NLB Internet karticu. Odmah poslije klika na na link za verifikaciju i obavještenja da će se sa računa skinuti 1.95$ stiže SMS obavještenje zajedno sa neophodnim codom. Ukoliko imaš i NLB web info, možeš takođe trenutno vidjeti još detalja o inicijalnoj transakciji. Tako da ne vidim potrebu za kontaktiranjem odjeljenja za platne kartice. Barem ne u slučaju NLB Razvojne banke.

      • Darko, zašto bi moja informacija bila greška. SMS uslugu ne nude sve banke automatski nego samo ako klijent traži, tako da je SMS dojava samo jedan od načina kako da saznate traženu ifnormaciju. U svakom slučaju kod za verifikaciju stiže u autorizacionoj poruci za kartičnu transakciju.

        Pozdrav

    • Darko says:

      U NLB Razvojnoj banci ODMAH dobijes kod kroz NLB web info uslugu. U opisu transakcije stoji informacija oblika “1.95USD Kartica:123456******1234 Broj autorizacije:B12345 PP*9876CODE”. Kod koji ti treba je 9876.

    • Darko says:

      Takodje, 1.95$ ce ti se vratiti na bankovni racun za 30 dana, zajedno sa eventualnim ostalim rezervisanjima od strane Paypal-a (za promjenu adrese, recimo)

  9. Kristina says:

    Pozdrav IMAM PROBLEM PRI VERIFIKACIJI vec dva puta mi skidaju sa kartice tih 1,5 ali se nista ne desava , molim za pomoc

  10. Pozdrav svima,primetio sam u podesavanjima priikom reg. na PayPal da je nalog podesen kao Personal a ja kada sam se registrovao dobio sam Premium nalog. Da li je to samo kod mene slucaj ili ima i ostalih koji su dobili ovaj tip naloga prilikom registracije. Gledao sam opis o tipovima naloga na PayPal sajtu i po pravilu bi sa Premium nalozima trebali imati mogucnost i da saljemo i da primamo novac dok se sa Personal nalogom novac moze samo slati.

  11. ognjen says:

    Dragi Aleksandre,
    na PayPal-u sam se zaustavio kod poruke: The Card Verification System used by PayPal is currently unavailable. Please try to add your card at a later time. We apologize for this inconvenience.

    Šta bi ovo trebalo da znači? Samo privremena greška koju će brzo ukloniti ili nešto drugo?

    Svoj račun u banci sam otvorio u BiH kao nerezident (iako imam dvojno državljanstvo, BiH i srpsko) pošto mi je u jednom trenutku bilo lakše da kopiram srpsku ličnu i pasoš nego da odem do CIPS-a. S tim u vezi je i moje drugo pitanje: da li ću, uz okolnosti koje sam naveo, imati neke resrtikcije oko naloga na PayPal-u i da li je moguće da je nešto od toga sprovedeno kroz navedenu grešku?

    Poslednje što sam planirao da dodam je i to da mi je jedna službenica u Banci Intesi (BiH) rekla da slučajevi sa prijavljenim računima na dokumenta iz Srbije rade tj. da se niko nije žalio. Druga, mnogo ozbiljnija stvar u vezi ove priče, je utisak da ogromna većina zaposlenih u bankama svoj posao jednostavno ne zna i ono što mi se na kraju čini jeste da je broj neophodnih dokumenata znatno manje bitan od kondicije nerava.

    Pozdrav!

  12. Ranka says:

    Pozdrav🙂

    Molim Vas, poslat mi je novac iz USA ali jos uvijek nije vidljiva transakcija na PP, da li je to odmah vidljivo ili treba da prodje izvjesno vrijeme, 24h?

    Hvala, blog je odlican i jako koristan:)

  13. Rade says:

    Poz.
    Imam ispravno otvoren PayPal nalog, pkusao sam nekoliko puta da licitiram na eBay i nece da mi primi jer kaze da nemam povezan PayPal nalog sa eBay. Kako povezati PayPal sa eBay, zar se to ne poovezuje automatski.

  14. Pingback: Kako se registrovati | Radi na internetu

  15. Pingback: Uputstvo za pravilnu registraciju | PTC dodatna zarada putem interneta

  16. Pingback: PTC dodatna zarada putem interneta

  17. Pingback: PapPal: promjena konverzije valute | Spaso Lazarevic Blog

Comments are closed.